پارچه شلوار مردانه

پارچه شلوار مردانه

با ادامه مقالات وب سایت اصفهان پارچه در خدمت شما هستیم با پارچه شلوار مردانه. در ادامه شما را با انواع پارچه شلوار مردانه از جمله پارچه فاستونی، کتان، کجراه و جین آشنا می سازیم.

پارچه شلوار مردانه

پارچه شلوار مردانه

لباس آقایان از سه بخش اصلی شلوار و پیراهن و کفش تشکیل شده است و می توان گفت شلوار برای مردان مهم ترین لباس به شمار می رود زیرا بقیه بخش ها مثل پیراهن و کفش باید با شلوار ست شوند شلوار انتخاب شده می تواند پیراهن و کفش شما را زیبا کند و یا اینکه هر دوی آن ها را زیر سوال برده و تیپ شما را از بین ببرد. آقایان نیز همانند خانمها میتوانند هم از شلوار با پارچه جین و هم شلوارهای پارچه ای که دارای انواع جنس می باشد استفاده کنند ما در این مقاله قصد داریم به انواع پارچه های مناسب برای شلوار مردانه بپردازیم.

برای دوخت شلوار مردانه نیز پارچه های بسیاری در بازار وجود دارد  اما آیا می دانید که بهترین پارچه های شلواری مخصوص دوخت انواع شلوار مردانه کدام اند؟

پارچه شلواری مردانه


از جمله انواع بهترین پارچه های شلواری مردانه، می توان به پارچه نخی کتان ، پارچه جین ، پارچه فاستونی ، پارچه ترگال کجراه و پارچه ترگال اشاره کرد که هر یک در کارخانجات نساجی معتبر با عرض و گرماژ گوناگون و معینی روانه بازارهای فروش می گردند.

پارچه فاستونی

از فاکتور های یک فاستونی خوب و درجه یک درصد پشم به کار رفته در آن است . پشم از الیاف مقاوم به شمار رفته و از آنجا که هوا متراکم شده را در خود حفظ می کند باعث می شود بدن فرد پوشنده در برابر تغییرات دمای محیط اثر کمتری بپذیرد که این امر در حالت تعادل دمای بدن و میزان تعرق تاثیر خوبی دارد.

پارچه فاستونی

پارچه فاستونی

درصد پارچه پشم در تولید پارچه فاستونی

پارچه های فاستونی با درصدهای متفاوتی تولید و روانه بازار می شوند که با توجه به نوع کارایی ، می توان درصد مورد نظر را انتخاب کرد.

  • درصد ۴۵ به ۵۵
  • درصد ٢۵ به ٧۵
  • درصد ٢٠ به ٨٠
  • درصد ١٠ به ٩٠
  • شبه فاستونی ها : پارچه شبه فاستونی یا طرح فاستونی به آن دسته از پارچه هایی گفته می شود که درصد پشم آنها صفر است و اصطلاحا پلی استری و با الیاف مصنوعی تکمیل شده اند.

معمولا زمانی که فروشنده در مورد درصد پشم پارچه فاستونی می گوید عدد کمتر مقدار درصد پشم بکار رفته در تولید آن پارچه فاستونی می باشد.

برندهای پارچه فاستونی

خوشبختانه ایران در بحث تولید پارچه های فاستونی روز به روز پیشرفت کرده و در تولید پارچه فاستونی زبانزد است. از برندهای معتبر پارچه های فاستونی می توان به مطهری ، مقدم ، عالیجناب ، ایران ، زرین ، هاکوپیان ، طوس ، عتیق و بسیاری برند معتبر دیگر اشاره کرد. تولیدات پارچه های فاستونی در ایران با توجه به تنوع طرح و رنگ پاسخگوی همه سلیقه ها برای انتخاب این پارچه می باشد.

پارچه کتان

پارچه کتان معمولا برای شلوار استفاده می شود گرچه واژه کتان منظور بافت، الیاف و نخ پارچه نیز هست و برای پارچه های آشپزخانه ، پیراهنی ، مانتویی نیز می توان همین اصطلاح را به کار برد اما در عرف بازار ایران و میان عمده فروشان یا مصرف کنندگان نهایی پارچه کتان را یکی از انواع پارچه شلواری می دانند.

با اینکه پارچه کتان دارای تنوع است اما معمولا برای دوخت شلوار مردانه از کتان معمولی استفاده می شود.این پارچه برای فصل گرما بهترین گزینه است اما برای مهمانی های رسمی انتخاب مناسبی نیست.

پارچه کتان

پارچه کتان

پارچه کجراه

پارچه های ترگال و ترگال کجراه  بسیار خوش فرم و خوش اتو هستند و به همین علت مورد توجه افراد بسیاری به ویژه کارمندان و دانشجویان برای دوخت شلوار مردانه می باشد.
پارچه های ترگال و ترگال کجراه در گرماژهای مختلفی بافته می شود و هر کدام بسته به نوع مصرف توسط تولیدی های مختلف در تیراژ انبوه و به نرخ کارخانه ای خریداری می شود.

پارچه کجراه

پارچه کجراه

پارچه جین

جین نام نوعی پارچه کتانی با بافت راه‌ راه و ضخیم است که به پارچه ی ‌دِنیم (Denim) نیز شناخته می‌ شود. اگرچه همه‌ گونه لباس از جنس جین وجود دارد ، ولی پارچه ی جین عمدتاً برای دوخت شلوار به کار می‌ رود. در ایران در لفظ عوام به «جین»، «لی» هم گفته می‌ شود که در حقیقت لی نام یک نشان تجاری یا برند است.

پارچه جین

پارچه جین

پارچه تریکو

پارچه تریکو دارای تنوع بسیاری است که هم برای لباس از جمله شلوار برای خانم ها و هم دوخت شلوار برای آقایان قابل استفاده است.

پارچه اسلش یکی از انواع پارچه تریکو می باشد که در دوخت شلوار طرفداران بسیار دارد.

پارچه تریکو

پارچه تریکو

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + بیست =