پارچه لباس فرم مدارس

پارچه لباس فرم مدارس

پارچه لباس فرم مدارس

پارچه لباس فرم مدارس

با ادامه مقالات وب سایت اصفهان پارچه در خدمت شما هستیم با پارچه لباس فرم مدارس. در ادامه شما را با  ویژگی های پارچه لباس فرم مدارس  و انواع پارچه های مخصوص فرم مدارس آشنا می سازیم.

دوخت لباس فرم می تواند یکی از دغدغه های مهم، برای هر اداره یا مدرسه ای  باشد. زیرا هر لباس فرمی از جمله لباس فرم سازمان و حتی مدارس، به گونه ای معرف آن سازمان ، اداره و یا مدرسه است. به همین دلیل برای دوخت لباس فرم  چه در بخش انتخاب پارچه و چه در بخش رنگ و مدل آن، باید دقت زیادی به خرج داد. ما در اینجا به بررسی پارچه های مناسب برای لباس فرم مدارس می پردازیم.

پارچه فرم مدارس


یکی از مهم ترین مسائلی که در اولین قدم برای دوخت لباس فرم وجود دارد، انتخاب پارچه است. اینکه لباس فرم چه جنسی باشد که علاوه بر راحتی مصرف کنندگان، متناسب با آن شرکت و مدرسه باشد نکته ی بسیار مهمی است.

پارچه فرم مدارس

پارچه فرم مدارس

پارچه لباس فرم مدارس باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  •  برای دوخت لباس فرم از جمله لباس فرم مدارس باید پارچه ای انتخاب شود که در تولید آن از درصد نخ بیشتری استفاده شده ، تا ضرری به بدن نرساند چرا که پارچه های پلاستیکی باعث ایجاد بوی بد بدن می شود و بهداشت فردی  وعمومی را تحت تاثیر قرار می دهند.
  •   کارخانه های نساجی باید به بخش تولید پارچه لباس فرم توجه داشته باشند و پارچه ای طراحی کنند که چروک پذیر نباشد، رنگ ندهد، حالت فرم لباس تغییر نکند و بعد از یک دور شستن حالت کهنگی به خود نگیرد.
  •  پارچه لباس فرم در عین سبک بودن باید از لطافت ، استحکام و دوام بالایی نیز برخوردار باشد.
  • پارچه ای که برای لباس فرم مدارس انتخاب می شود باید از نظر رنگ برای دانش آموزان جذاب باشد که دانش آموز با علاقه از آن استفاده کند.
ویژگی پارچه لباس فرم

ویژگی پارچه لباس فرم

چه پارچه هایی بیشتر مورد مصرف لباس فرم مدارس قرار مى گیرد؟

  • پارچه ترگال
  • پارچه تترون

  • پارچه فاستونی

  • پارچه پرشیا مکانیک

پارچه ترگال:

پارچه ترگال در رتبه اول پرمصرف ترین ها در مورد دوخت روپوش و لباس فرم مدارس دخترانه و پسرانه ، لباس کار و … می باشد.

این پارچه به دلیل قیمت بسیار مناسب، ساده بودن، تنوع رنگ زیاد و در دسترس بودن ، بسیار مورد توجه مراکز آموزشی و دوزنده ها می باشد.

ترگال به دو نوع ساده و کجراه توسط کارخانجات نساجی تولید و تکمیل می شود.

پارچه مناسب مانتوی دانشجویی، پارچه نخی با کمی پلاستیک است. مانتوهای خیلی نخی (الیاف طبیعی) چندان رسمی به نظر نمی‌آیند و پارچه های پلاستیکی هم باعث ایجاد بوی بد بدن می شود و به بدن آسیب می رساند و پارچه های ساتن ، گیپور و… نیز برای محیط دانشگاه مناسب نیستند بنابراین از این پارچه برای دوخت مانتوهای دانشجویی و همچنین مانتوهای اداری نیز استفاده می شود.

برای دوخت مانتوهای اسپرت نیز از پارچه های ترگال  و ترگال کجراه اعلا که دارای بهترین کیفیت می باشد استفاده می شود.

پارچه ترگال

پارچه ترگال

 پارچه تترون:

 پارچه تترون در مورد لباس های مدارس بیشتر برای مقنعه مراکز دخترانه مورد مصرف قرار می گیرد که برای خرید ، باید به این نکته توجه داشت که پارچه در عین سبک بودن پوشش کاملی برای حجاب دختر خانم ها باشد. تولیدی ها معمولا برای مقنعه، از عرض های ٩٠ یا ١۵٠ سانت این پارچه استفاده می کنند.

دیگر کاربرد تترون در این حوزه، مصرف در پیراهن یا حتی خرج کار است که معمولا برای دبیرستان های پسرانه که کت و شلوار را به عنوان یونیفرم خود انتخاب می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه تترون

پارچه تترون

 پارچه فاستونی:

 پارچه فاستونی با وزن های مختلف و با طرح ساده یا طرحدار مثل چهار خانه و راه راه تولید می شود. اختلاف وزن در پارچه های فاستونی به دلیل درصد پشم به کار رفته در تولید آن پارچه می باشد . این پارچه یک پارچه رسمی است و پرستیژ خاصی دارد و در تولید لباس فرم مدارس دخترانه و پسرانه در مقطع دبیرستان به کار می رود ، اما از آنجا که تولید لباس فرم با این پارچه قیمت بالاتری نسبت به سایر پارچه ها دارد برای خانواده ها مقرون به صرفه نیست ، به همین منظور برخی از تولیدی ها از پارچه های شبه فاستونی که  پارچه فاستونی بدون پشم است استفاده کرده که از قیمت کمتری برخوردار است.

پارچه پرشیا مکانیک:

پارچه پرشیا مکانیک  یک پارچه ضد چروک است و از آنجا که قیمت مناسبی دارد و همچنین در برابر شستشو تغییر رنگ نمی دهد از این پارچه نیز برای دوخت لباس فرم مدارس ، فرم اداری و همچنین برای دوخت شلوار ، مانتو به طور مجزا استفاده می شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =