پارچه پیراهن مردانه

پارچه پیراهن مردانه

با ادامه مقالات وب سایت اصفهان پارچه در خدمت شما هستیم با پارچه پیراهن مردانه. در ادامه شما را با انواع پارچه پیراهنی و انواع طرح های آن آشنا می سازیم.

پارچه پیراهن مردانه

پارچه پیراهن مردانه

تولید و بافندگی پارچه پیراهنی بخش عظیمی از صنعت نساجی کشور را دربرگرفته که بیش از هزار واحد تولیدی به خصوص در شهر اصفهان و یزد در این زمینه فعالیت دارند. حجم بالای تقاضا، تنوع سلیقه ها و مد گرایی انگیزه ای برای تولید میلیون ها متر از انواع پارچه های مورد مصرف پیراهن های مردانه و زنانه شده است.

پارچه پیراهن مردانه


پارچه مورد مصرف برای پیراهن از پارچه های تخت بافت ( تار و پودی ) به شمار می رود که با الیاف مصنوعی، طبیعی و یا مخلوطی از هر دو معمولا با عرض ١۵٠ سانتی متر ( در مواردی با عرض ١۵۵ سانت ) در دو نوع ساده و طرح دار تولید و تکمیل خواهد شد. علاوه بر بافت و نوع الیاف مصرفی به این موضوع هم توجه کنید که نوع تکمیل پارچه از مهمترین فاکتورهای کیفیت یک پارچه مناسب پیراهن است. بنابر این طرح و رنگبندى، نوع الیاف تار و پود پارچه و زیر دست پارچه از موارد مهم در انتخاب و خرید پارچه می باشد.

پارچه پیراهن مردانه

پارچه پیراهن مردانه

انواع پارچه پیراهنی


انتخاب پارچه مرحله اول و مهمترین مرحله از دوخت هر لباسی می باشد ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پارچه های مناسب برای پیراهن آشنا کنیم :

پارچه کشی

پارچه های کشی می توانند تار کش ( کش در طول پارچه )، پود کش ( کش در عرض پارچه ) و یا از هر دو طرف کشی باشند.در خرید پارچه های پیراهنی کشی بهتر است از پارچه پود کش استفاده شود. یعنی پارچه فقط از عرض کش بیاید مانند پارچه کتان کش.

پارچه تترون

پارچه تترون یکی از پارچه هایی است که برای دوخت پیراهن مردانه و زنان مورد استفاده می شود این پارچه معمولا از الیاف پلی استر و ویسکوز تولید می شود البته پارچه های تترون معمولی زیبایی لازم برای پیراهن را ندارد اما پارچه تترون خود دارای انواع مختلف می باشد که برای تولید پیراهن مردانه مناسب می باشد.

  • پارچه تترون آکسفورد

نوع بافت شطرنجی بسیار ریز، پارچه آکسفورد را به یکی از خاص ترین پارچه های پیراهن مردانه و زنانه تبدیل کرد.طرح چهارخانه ریز محو شده در آن و لختی پارچه و تعداد رنگبندی زیاد توانست در مدت کوتاه طرفداران بسیاری پیدا کند .تترون آکسفورد بهترین انتخاب برای پارچه پیراهنی اسپرت می باشد. این پارچه اکنون در ایران هم تولید می شود.

پارچه تترون آکسفورد

پارچه تترون آکسفورد

  • پارچه تترون فلورا

این پارچه علاوه بر شیک بودن برای دوخت پیراهن ، به علت دارا بودن ۳۵ درصد پنبه در بافت خود بسیار خنک است .

پارچه تترون فلورا

پارچه تترون فلورا

  • پارچه تترون کجراه

این پارچه دارای بافت ریز و کجراه است که در رنگ سفید از تایلند وارد کشورمان می شود. این پارچه  در عین لطافت و خنکی دارای مقاومت بالاست که همین ویژگی ها باعث شده برای دوخت پیراهن در یونیفرم  بسیار استفاده شود.

  • پارچه تترون ژاپن

پارچه پیراهنی تترون ژاپن در عین سادگی لطیف و همه پسند است ، اما این پارچه دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه ایرانی می باشد  و  مسلما برای تولید پیراهن های جعبه ای استفاده از پارچه تترون ایرانی مقرون به صرفه است.

پارچه پوپلین

این پارچه دارای بافتی نرم می باشد و از نظر وزن  مانند پارچه آکسفورد است و اغلب برای پیراهن های غیر رسمی و اسپرت استفاده می شود.

پارچه پوپلین

پارچه پوپلین

پارچه جناغی

این پارچه از جنس پنبه با بافت یک‌ در میان مورب و متراکم برای پیراهن است بدون آنکه رسمی بودن آن از بین برود. در بافت این مدل پارچه، جهت اریب‌ها هر یک‌ چهارم اینچ عوض شده و به عقب و جلو تغییر می‌کند که به پارچه عمق بیشتری می‌دهد.

پارچه ماهوت

این پارچه که بسیار شبیه پوپلین است و یکی از رسمی‌ترین پارچه‌های پیراهنی برای استفاده روزمره است. پارچه ماهوت راه‌ راه از رشته‌های به‌ هم‌ بافته شده با رنگ‌های نزدیک به هم ایجاد می‌شود و آن‌قدر ظریف است که از دور بازتاب پیدا می‌کند.

انواع پارچه های پیراهنی از نظر طرح


پارچه های پیراهنی در انواع ساده و طرحدار در بازار وجود دارد

پارچه پیراهنی طرحدار از نظر طرح خود به سه دسته تقسیم می شود:

پارچه چهار خانه

مدل چهارخانه پرطرفدارترین و پر فروش ترین طرح برای پارچه پیراهن بین آقایان و خانم ها می باشد. طرح چهار خانه می تواند ساده و یا ترکیبی باشد

ناگفته نماند که پارچه های با چهار خانه درشت بیشتر برای پیراهن افراد لاغر و چهارخانه ریز بیشتر مناسب لباس افراد چاق می باشد.

پارچه چهار خانه

پارچه چهار خانه

پارچه راه راه

پارچه پیراهنی راه راه جلوه رسمی تر به پیراهن می دهد. از متداول ترین رنگبندی این طرح ترکیب رنگ زمینه سفید و خط های راه راه در انواع رنگ ها  است این پارچه ها به دلیل اینکه ابتدا نخ رنگ شده و سپس مورد بافت قرار می گیرد دارای ثبات رنگ بهتر پس از شستشو می باشد .

پارچه راه راه

پارچه راه راه

پارچه چاپی

نوع دیگری از پارچه های طرحدار پارچه های چاپی است . از آنجا که چاپ روی پارچه تحولی بزرگ در صنعت مد به وجود آورد هر طراحی کافیست اراده کند که چه طرحی می خواهد روی پارچه پیاده کند. پیراهنهایی با پارچه های چاپی یکی از انتخاب های خوب برای قشر جوان می باشد. کارخانجات اغلب طرح های گرافیکی تکرار شده را بر روی پارچه های پیراهنی کشی چاپ می زنند. روی پارچه های کشی می توان علاوه بر طرح های گفته شده ، انواع طرح های زیگزاگ، خط تیره ای، مورب، نقش برجسته و ژاکارد و غیره را بر روی پارچه ایجاد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =