پارچه کتان و انواع آن

پارچه کتان و انواع آن

با ادامه مقالات وب سایت اصفهان پارچه در خدمت شما هستیم با پارچه کتان و انواع آن. در ادامه شما را با پارچه کتان و خصوصیات آن آشنا می سازیم.

پارچه کتان و انواع آن

پارچه کتان و انواع آن

پارچه کتان از الیاف گیاه کتان تهیه می‌شود. این پارچه قابلیت جدب آب بالایی دارد و همچنین خنک می باشد. پارچه های کتان می توان بستگی به فصل مورد استفاده آن ها ضخیم و نازک باشند. کتان از نظر خصوصیات مانند پنبه است. پارچه های کتانی دارای سطحی صاف و درخشنده اند و زودتر از پنبه تمیز می شوند همچنین به اندازه پارچه های پنبه ای آب را جذب می کنند اما زودتر خشک می شوند و به همین دلیل حوله های کتانی بهتر از پنبه ای می باشند.

محصولات زیادی از کتان ساخته می­ شود که عبارتند از: پیش بند، کیف، حوله ( حوله های شنا، حمام، ساحل، بدن و شستشو)، دستمال سفره،ملافه ،رومیزی، طناب، پوشش صندلی، لباس های زنانه و مردانه.

پارچه کتان طرح دار:

پارچه های کتان طرح دار اکثرا برای مانتو مورد استفاده قرار می گیرند. این پارچه ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و در بازار موجود می باشند.

پارچه کتان طرح دار

پارچه کتان طرح دار

پارچه کتان طرح دار

پارچه کتان طرح دار

پارچه ی کتان کش:

پارچه کتان کش، همان پارچه‌ کتان است که با نخ کشی بافته می‌شود. نخ کشی عبارت است از ترتیب گذرانیدن نخ های تار از سوراخ های میلمیلک و رد دستگاه یا ماشین بافندگی تعداد کل میلمیلک های مورد نیاز برای عمل نخ کشی برابر با تعداد کل نخ های تار است.

خصوصیات کتان:

  • حالت کشسانی زیاد
  • مقاوم در برابر محلول رقیق و سرد اسیدها
  • مقاوم در برابر حرارت
  • ایمن در برابر حشرات
  • مقاوم در برابر مواد قلیایی

طریقه شست و شوی لباس ها و پارچه های کتان:

بهترین روش شستشو برای این نوع پارچه‌ها، استفاده از ماشین لباسشویی است. برای تمیزتر شدن لباس‌های سفید و روشن، از آب گرم‌ استفاده کنید. در مورد لباس‌های تیره، درجه آب را همیشه روی سرد بگذارید چون آب داغ باعث پخش شدن رنگ لباس می‌شود. در مورد لباس‌های ظریف و نازک از پودر دستی استفاده کنید.

طریقه مراقبت و نگهداری از پارچه ها و لباس های کتان:

به جای تا کردن پارچه های کتان بهتر است برای جلوگیری از چروک شدن ، آن ها را رول کرده و یا آویزان کنیم. چین و چروک این پارچه را می‌توان به راحتی با اتو باز کرد، ولی ممکن است با اتو کردن هم چین و چروکی در آن ایجاد شود که باز کردن آن چین و چروک ممکن است سخت باشد. مرطوب بودن پارچه برای ایجاد بخار هنگام اتو کردن می‌تواند بسیار موثر باشد، و اتو کردن وقتی پارچه مرطوب باشد کارایی و عملکرد اتو کردن را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =