پارچه ترگال بیمارستانی

پارچه ترگال بیمارستانی

پارچه ترگال بیمارستانی

پارچه ترگال بیمارستانی

با ادامه مقالات وب سایت اصفهان پارچه در خدمت شما هستیم با پارچه ترگال بیمارستانی. در ادامه شما را با کاربردهای پارچه ترگال بیمارستانی آشنا می سازیم.

پارچه ترگال چیست؟

پارچه ترگال برای چه مصارفی کاربرد دارد؟

برای خرید پارچه ترگال بیمارستانی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

در این مقاله قصد داریم شما را با پارچه ترگال و مصرف آن در تهیه لباس بیمارستانی آشنا کنیم.

پارچه ترگال

پارچه ترگال

پارچه ترگال چیست؟


پارچه ترگال در دو نوع ساده و کجراه توسط کارخانجات نساجی تولید می شود. در بازار برای پارچه ترگال ساده اصطلاحا فقط کلمه ترگال و برای پارچه ترگال کجراه فقط کلمه کجراه را به کار می برند.

اصلی ترین تفاوت پارچه ترگال ساده و ترگال کجراه در وزن پارچه است. وزن پارچه یا گرماژ پارچه مربوط به تراکم بافت و ضخامت پارچه می شود که پارچه ترگال کجراه نسبت به ترگال ساده دارای وزن بیشتر می باشد بنابراین ضخیم تر است و زیر دست قوی تری دارد و از نظر ظاهر بافت نیز پارچه ترگال ساده دارای بافت ساده و مربعی می باشد و ترگال کجراه دارای بافتی کج راه می باشد.

کاربردهای پارچه ترگال

پارچه ترگال به دلیل مقاومت بالای خود در صنایع گوناگونی همچون لباس کار مورد استفاده قرار می گیرد و به طور معمول دارای دو نوع ساده و کج راه است. قیمت مناسب این نوع پارچه بر محبوبیت آن افزوده است. در حال حاضر رکورددار تولید پارچه ترگال ، شهر اصفهان است و کارخانجات زیادی در این شهر به تولید آن مشغول هستند. موارد استفاده این پارچه:

  • لباس کار
  • لباس فرم مدارس
  • ملحفه
  • مانتو
  • لباس بیمارستانی که همانطور که قبلا اشاره کردیم در این مقاله به کاربرد پارچه ترگال در لباس بیمارستانی می پردازیم.
کاربردهای پارچه ترگال

کاربردهای پارچه ترگال

آشنایی با پارچه ترگال بیمارستانی


پارچه ترگال بیمارستانی نیز در زمره پارچه های مورد استفاده در بیمارستان ها می باشد.

پارچه ترگال بیمارستانی مانند غالب پارچه های بیمارستانی ، بافت تار و پودی ساده دارد. این پارچه را غالب صنایع و کارخانه های نساجی در رنگ های صورتی ، آبی ، سبز و سفید تولید می کنند.

پارچه ترگال بیمارستانی ، وزن و گرماژی بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ دارد.

پارچه ترگال بیمارستانی برای چه مصارفی در بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد؟

  • لباس پرسنل اعم از روپوش پزشکی ، لباس فرم پرستاران ، خدمات و حراست
  • لباس اتاق عمل : پارچه ترگال از پارچه های پرکاربرد برای دوخت لباس اتاق عمل می باشد که عمدتا در رنگ سبز تهیه می شود و به پارچه سبز اتاق عملی معروف است
  • دوخت لباس بیمار (از پارچه ترگال کمتر اتفاق می  افتد که برای دوخت لباس بیمار مورد استفاده قرار گیرد اما می توان گفت بیمارستان های خصوصی که با کمبود بودجه مواجه نیستند از پارچه ترگال بیمارستانی برای دوخت لباس بیماران خود نیز استفاده می کنند.)

 

 

چرا از پارچه ترگال برای مصارف بیمارستانی استفاده می شود؟

یکی از ویژگی های این پارچه که سبب می شود از آن برای مصارف بیمارستانی و سایر مصارف از جمله لباس کار و فرم مدارس مورد استفاده قرار گیرد استحکام و مقاومت این پارچه در برابر سایش و کشش و همچنین چروک نشدن این پارچه می باشد.

از دیگر خصوصیات این پارچه می توان به ثبات رنگ و تراکم مناسب اشاره کرد ، چرا که موارد استفاده این پارچه از جمله لباس بیمارستانی ایجاب می کند که در برابر شسشتشو و مواد ضد عفونی کننده مقاوم باشد و کیفیت خود را از دست ندهد.

از دیگر دلایل استفاده این پارچه در تهیه و دوخت لباس بیمارستانی صرفه اقتصادی آن است که با شناخت منابع اصلی تولید و فروش می توان تولیداتی با قیمت مناسب داشت.

لازم به توضیح است در سفارش عمده پارچه ترگال باید دقت داشته باشید که پارچه از لحاظ کیفیت رنگ ، عالی باشد و در شستشو و مواد ضد عفونی کننده و همینطور در معرض آفتاب خراب نشود.

آیا با کلمه ضد آب ژاول آشنا هستید؟

پارچه ترگال رنگ ضد آب ژاول چیست؟

آب ژاول یا وایتکس یکی از محلول های قوی شستشوی انواع پارچه ، البسه و پوشاک است. در بیمارستان ها برای ضد عفونی کردن لباس ها و ملحفه ها از این محلول زیاد استفاده می شود.
شرکت های نساجی اگر بخواهند پارچه ترگال بیمارستانی با کیفیت و مرغوبیت زیاد که ثبات شست و شویی بالایی نیز داشته باشند را تولید کنند ، این پارچه را به روش راکتیو و خمی رنگرزی می کنند. در واحد رنگرزی ، باید نوع کیفیت رنگ پارچه به صورتی باشد که در مقابل شستشو با آب ژاول مقاومت کند و تاثیر نپذیرد.

ثابت بودن رنگ پارچه ترگال در برابر شستشو با وایتکس را پارچه ترگال ضد آب ژاول می گویند.

برندهای محبوب و معتبر پارچه ترگال


بی شک اصفهان با فاصله زیاد از دیگر استان های کشور در صنعت نساجی پیشرو پیشگام است. پارچه ترگال اصفهان با کیفیت ترین پارچه ترگال در کشور است که توسط اکثر کارخانه ها از جمله شرکت نساجی اصفهان بافت تولید می شود.

از برندهای محبوب و معتبر دیگر پارچه ترگال می توان به برندهای مهنام ، زرین پود ، نساجی تک ، فدک و نساج پور  اشاره کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =