پارچه شلواری زنانه

پارچه شلواری زنانه

با ادامه مقالات وب سایت اصفهان پارچه در خدمت شما هستیم با پارچه شلواری زنانه. در ادامه شما را با انواع پارچه شلواری زنانه از جمله پارچه بنگال، کتان، پارچه لینن، جین، مخمل و…. آشنا می سازیم.

پارچه شلواری زنانه

پارچه شلواری زنانه

بخش زیادی از کمد لباس همه ما به شلوارهای مختلف با جنس ها و کاربردهای متفاوت اختصاص دارد.

پارچه هایی که در بازار برای دوخت شلوار وجود دارند بسیار است اما بستگی دارد که شلوار تهیه شده برای چه محیطی قابل استفاده باشد مثلاً در خانه می خواهید بپوشید یا در محل کار؟ آیا در انواع زنانه است یا در انواع مردانه؟

پارچه شلواری زنانه


پارچه هایی که برای شلوار زنانه به کار می روند باید حداقل در پود کمی انعطاف و کشسان داشته باشند زیرا خیلی کم پارچه های راسته و خشک را برای مدل زنانه در ایران استفاده می کنند اما به جای آن از انواع پارچه شلواری کشی که شامل بنگال، طرح لی، پود کش یا حتی گاهی تار کش نیز می شود که جدیدترین نمونه آن پارچه طرح لی کشی است که برای شلوار ساپورتی زنانه بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.

پارچه شلواری زنانه

پارچه شلواری زنانه

انتخاب پارچه شلواری زنانه


در انتخاب پارچه برای دوخت شلوار زنانه شاخص هایی مانند گرماژ، کشسانی، و ثبات رنگی و سایشی پارچه اهمیت اساسی دارند.

گرماژ:

گرماژ پارچه هایی که برای شلوار زنانه استفاده می شود معمولا پایین تر از پارچه های شلوار مردانه است. به طور مثال ، گرماژ پارچه کتان و جینی که برای شلوار مردانه استفاده می شود، از ۴۰۰ به بالا است ولی گرماژ این پارچه ها در شلوار زنانه ۲۵۰ ، ۲۸۰ و نهایتا تا ۳۰۰  گرم است.

کشسانی:

یکی از تفاوت هایی که پارچه شلوار زنانه با مردانه دارد در کشسانی پارچه است. پارچه های زنانه نسبت به مردانه، کشسانی بیشتری دارند. علت به کارگیری پارچه های کشسان در شلوار زنانه این است که سایز اکثر خانم های ایرانی در قسمت دور باسن و گودی کمر، با سایزبندی استاندارد تفاوت دارد. اگر بخواهیم شلوار به خوبی روی کمر و باسن بنشیند، باید از پارچه های کشسان استفاده کنیم.

انواع پارچه شلواری زنانه


پارچه شلوار برای کاربرد و مصارف مختلف متفاوت است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد:

پارچه های مناسب برای شلوار اسپرت

  • پارچه بنگال
  • پارچه کتان
  • پارچه لینن
  • پارچه جین(پارچه جین ژاپنی ، جین خام، لبه دوخته شده، جین ارگانیک)

پارچه بنگال :

کشسانی این پارچه ها در طول پارچه است، نه در عرض آن. پارچه های بنگالی چند سال است که در بازار شلوار زنانه موجود هستند.این جنس پارچه برای دوخت شلوار ساپورتی مناسب است.

پارچه بنگال

پارچه بنگال

پارچه کتان :

پارچه کتان خود دارای انواع مختلفی از جمله کتان کاغذی (لینن) ، کتان معمولی ، کتان کشی ، کتان پنبه ای ، کتان لی ، کتان سنگین می باشد که همه آنها برای دوخت شلوار مناسب هستند  اما بهترین گزینه جنس پارچه کتان برای دوخت شلوار زنانه پارچه کتان کش می باشد انتخاب پارچه کتان کش سبب می شود تا شلواری که تولید شده است تن خور راحتی داشته و برای پوشیدن خانمها را در ناحیه ران و باسن مانند کارهای بدون کش اذیت نکند.

پارچه کتان

پارچه کتان

پارچه لینن :

پارچه لینن یکی از بهترین انتخاب ها در فصل تابستان است هم خنک هم سبک است اماعیب بزرگ پارچه لینن این است که به راحتی چروک می شود پارچه لینن از الیاف کتان تولید می شود و به اشتباه در عموم با نام پارچه لنین شناخته می شود.

پارچه لینن

پارچه لینن

پارچه جین :

لباس های جین از جمله شلوار به علت بالا بودن دوام و شیک بودن  آن هیچ زمانی از مد نمی افتند اما پارچه های جین انواع مختلفی دارند :

پارچه جین ژاپنی :

این پارچه ها ظاهر ، بافت و کیفیت بالایی دارند و از این پارچه ها لباس های گران قیمت تولید می شود برندهای مشهوری برای تهیه لباسهای جین از پارچه استفاده می کنند.

پارچه جین لبه دوخته شده :

این پارچه ها در کارخانه ها  به صورت توپ های پارچه با لبه دوخت دار تولید می شوند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

پارچه جین خام :

پارچه جین ـخام به پارچه ای گفته می شود که شسته نشده و و رنگ آن تیره ترین حد ممکن می باشد و این پارچه ها پس از دوخت طی فرآیندی به صورت جین هایی که ما می شناسیم تبدیل می شوند

پارچه جین ارگانیک :

در تولید این پارچه تماما از پنبه استفاده شده و در تولید پنبه ، نخ و رنگ آن هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده است.

پارچه جین ارگانیک

پارچه جین ارگانیک

پارچه های مناسب برای شلوار کلاسیک

  • پارچه کرپ
  • پارچه گاباردین

پارچه کرپ :

پارچه کرپ می تواند از جنس هایی چون ابریشم ، پشم و یا پلی استر تهیه شده باشد.پارچه کرپ یکی از شیک ترین پارچه هایی است که برای دوخت شلوار ، مانتو های رسمی ، مجلسی و اسپرت یا اداری به کار می رود. این پارچه قبلا در رنگهای تیره خرید پارچه کرپ موجود بود اما امروزه رنگبندی کاملی از آن را در بازار می توانیم به سادگی خریداری کنیم.

پارچه کرپ

پارچه کرپ

پارچه گاباردین :

پارچه گاباردین یک پارچه سخت، محکم بافته شده است که به منظور ساختن کت و شلوار، پالتو، شلوار و لباسهای دیگر به کار می‌رود.

پارچه گاباردین

پارچه گاباردین

پارچه های مناسب برای شلوارهای راحتی

  • پارچه مخمل
  • تریکو
  • لینن های لطیف

پارچه مخمل :

مخمل نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان یا پشم بافته می‌شود پارچه مخمل در نوع کبریتی برای مصارف ساپورت و در نوع مخمل کوبیده است که می توان آن را به شکل جین تولید کرد.پارچه مخمل دارای گرماژ بالاست و برای زمستان مناسب است. از این پارچه در گرماژ پایین تر می توان به عنوان شلوار راحتی استفاده کرد.

پارچه مخمل

پارچه مخمل

تریکو :

پارچه  تریکو دارای تنوع بسیاری است که از پارچه تریکو می توان به  پارچه های پلی استر ، جودون ، لاکرا ، ملانژ ، یکرو پنبه ، ویسکوز ، دورس ، اسلش و … نام برد.

تریکو

تریکو

لینن های لطیف :

از این پارچه ها هم برای دوخت به عنوان شلوارهای راحتی هم برای شلوارهای اسپرت استفاده می شود.

اصفهان پارچه مرکز عرضه و فروش انواع پارچه های بیمارستانی- پارچه شلواری زنانه – شرکتی- ترگال -کج راه – تترون  دارای  جنس مرغوب می باشد.

جهت مشاهده محصولات اصفهان پارچه می توانید به بخش فروشگاه مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =