پارچه پشت پرده ای

پارچه پشت پرده ای

با ادامه مقالات وب سایت اصفهان پارچه در خدمت شما هستیم با پارچه پشت پرده ای. در ادامه شما را با دلایل استفاده از پارچه پشت پرده ای و پارچه فلامنت پشت پرده ای آشنا می سازیم.

پارچه پشت پرده ای

پارچه پشت پرده ای

یکی از کاربردهای اصلی و مهم پارچه در دکوراسیون، پرده‌ ها هستند. امروزه انتخاب پارچه پشت پرده ای و سبک آن در موازات هم هستند . پرده‌ ها می توانند متناسب با هر نوع پنجره‌‌ای و در هر ارتفاعی طراحی و دوخته شوند. آن ها می توانند آستردار و بدون آستر، با پوشش کامل و یا به صورت نما باشند.

آیا با پارچه پشت پرده ای آشنایی دارید؟

آیا می دانید چرا اکثرا از پارچه آستر و یا به اصطلاح پارچه پشت پرده ای استفاده می کنند؟

آیا می دانید عرض پارچه پشت پرده ای چقدر باید باشد؟

پارچه پشت پرده ای


اولین اقدام برای طراحی و دوخت یک پرده ، انتخاب پارچه است. زمانی که پارچه خود را انتخاب کردید ، باید سبک کلی پرده خود را که شامل تمام ریزه‌کاری های آن می شود به تناسب جنس پارچه و میزان کدری یا براقی آن انتخاب کنید. تصمیم‌ گیری در مورد استفاده از آستر نیز برای پرده مهم است که از ابتدا باید تعیین شود. در صورتی که تصمیم به استفاده از آستر گرفتید ، باید پارچه آستری مناسب را انتخاب کنید.

پارچه پشت پرده ای

پارچه پشت پرده ای

دلایل استفاده از پارچه پشت پرده ای

به‌طور کلی ، می توان به پنج دلیل اصلی برای استفاده از آستر برای پرده اشاره کرد:

۱. حفاظت از پارچه اصلی پرده و جلوگیری از آسیب دیدگی آن به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب چرا که نور مستقیم خورشید می تواند در طولانی مدت ، رنگ بیشتر پارچه‌ ها را از بین ببرد .

۲. یک پرده تک نمی تواند جلوه خاصی داشته باشد اضافه کردن پشت پرده به عنوان یک لایه در پشت پرده باعث می شود پرده صاف‌تر و زیباتر بایستد بنابراین به بهتر و شکیل‌تر شدن جلوه نهایی پرده کمک می کند.

۳. آستر باعث می شود که دوخت لبه‌های  پرده زیباتر از کار در آید.

۴. برای مسدود کردن و بستن کامل راه ورود نور به داخل فضا.

۵. آسترها به عنوان یک عایق محسوب می شوند چرا که باعث می شوند بر قدرت پرده برای جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل و خروج هوای گرم به خارج از خانه افزوده شود.

پارچه پشت پرده ای

پارچه پشت پرده ای

پارچه فلامنت پشت پرده ای


پارچه پشت پرده ای یا آستری پرده ای ، در جنس ها مختلف و با رنگ بندی های متنوعی دوخته می شوند ، پارچه های پشت پرده ای با قیمتهای متفاوتی در بازار وجود دارد که این قیمت به نوع نخ ، وزن پارچه ، نوع رنگرزی و موارد بسیار دیگری بستگی دارد.

پارچه فلامنت یکی از پارچه هایی است که در مصارف متفاوت کاربردهای مختلفی دارد یکی از این کاربردها در دوخت پشت پرده  می باشد. خرید و فروش این پارچه در نوع ساده و براق که با نام ساتن شناخته می شود بیشتر از منسوجات دیگر برای استفاده به عنوان پشت پرده به چشم می خورد.

پارچه فلامنت مناسب پشت پرده در رنگ های کرم ، طلایی ، شیری و سفید و با کیفیت های مختلف تولید و وارد بازار می شوند. یکی  از ویژگی های این پارچه مناسب بودن قیمت آن است که باعث شده مراکز و ارگان ها حتی با بودجه کم  هم بتوانند این پارچه را خریداری کنند و مورد استفاده قرار دهند ، ناگفته نماند که ارزان بودن این پارچه به هیچ عنوان دال بر بی کیفیت بودن آن نیست بلکه تنها به این دلیل که صد در صد تولید کارخانجات نساجی ایران است دارای قیمت مناسب می باشد خالی از لطف نیست که به این نکته اشاره کنیم که این پارچه از نظر دوام و طول عمر در برابر نور خورشید و استحکام پارچه در شست و شو، بسیار مناسب است.

پارچه فلامنت پشت پرده ای

پارچه فلامنت پشت پرده ای

یکی از این ویژگی هایی که در خرید پارچه فلامنت پشت پرده ای خیلی مورد توجه قرار گرفته است، عرض این پارچه ها می باشد.
عموما پارچه فلامنت پشت پرده ای را در دو عرض تولید می کنند :

تولید پارچه فلامنت پشت پرده ای با عرض ۱۵۰ سانتی متر
تولید پارچه فلامنت پشت پرده ای با عرض ۳ متر

اتفاقا از این دو عرض پارچه های فلامنت پشت پرده ای استقبال بسیار خوبی هم شده است، اما مشتریان کدام عرض از انواع پارچه فلامنت پشت پرده ای را بیشتر مورد تقاضا برای خرید قرار می دهند؟

تقاضای مشتریان برای خرید پارچه فلامنت پشت پرده ای با عرض ۳ متر بیشتر است از این رو کارخانجات نساجی با توجه به تقاضای مشتریان این پارچه را بیشتر در عرض ۳ متر تولید می کنند.

جهت مشاهده ی محصولات پارچه پشت پرده ای می توانید به بخش فروشگاه  مراجعه نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفت =